6 Perkara Di benci saya



Dalam hidup ni, mesti ada perkara-2 yanh kita tak sukakan?
Memang wajib adalah benda tu.. Mustahil sangat kalau tak ada..
Sedangkan orang gila pun ada tau.. eh?!! mana tau ni? *buat tahu*
Apa yang saya tak suka dalam hidup ni, seboleh-2nya saya nak lari dari jump benda-2 tu semua...

1. Ikan keli, ikan patin, ikan haruan dan ikan sembilang..
Cuba teka, apa persamaan ikan-2 di atas.. Haa, teka-teka.. Sapa cepat, dapat duit singgit. [20 minit kemudian]
Ala lambat sangatlah.. Sebanarnya bentuk mereka!!! Saya sangat geli dengan bentuk kepalanya.. Sangat gelilah.. Oleh yang demikian, saya tak makan ikan spesis tersebut.. 

2. Orang yang merokok
Selalu nampak kaum lelaki yang merokak tapi ada juga segelintir kaum perempuan yang merokok. Chooiii!! memalukanlah kalau perempuan yang merokok.. First time saya manpak depan mata, tahun ni. Masa tu dekat depan Kuantan Parade. Orang Pahang panggil KP... Apa best isap rokok? Apa faedahnya? Pelik betullah..
Menyusahkan orang je nanti dapat penyakit terhidu asap rokok tu..

3. Orang Kacau Bila Saya Badmood
Saya tabik springlah kalau sapa tengah badmood dan ada orang kacau dia still lagi maintine... ada sapa-2 tak? Tolong bagi tips dekat saya.. Saya sangat memerlukannya!!

4. Tengok Blog Orang Cantik
Ni bukan tak suka sebab menyampah ke apa ke, just julez je tengok blog dia orang ni cantik semacam je.. Lagi-2 blog yang ada header cute...! Edit pulak guna photoshop. Saya nak buat tak reti, download banyak kali dah adope tu, tapi sampai sekarang tak lepas nak guna.. wrong instail kowt.. sapa ada buat header free?

5. Mungkir janji.
Ni satu lagi jenis orang yang saya tak suka. Orang selalu kata 'janji tinggal janji'.. kadang-2 saya takut juga untuk berjanji, takut tak boleh tunaikan janji tu.. Yelah, bukan senang nak tunaikan janji... Ada sesetengah orang tu suka cakap ' Insya-Allah'.. Memang maksudnya 'dengan izin Allah' tapi ada yang menggunakan perkataan tersebut hanya untuk menjaga hati seseorang sedangkan dia memang tak nak berjanji so, jalan termudah cakap perkataan itu...

6. Buat Kerja Yang Tak Menjadi
ini tidak terlalu tak suka sangat pun tapi memang tak suka pun.. Asal buat sesuatu, mesti tak menjadi.. Contohnya memasak... Buat tak menjadi mesti xbestkan.. Lepas tu, ada pula yang tegur dengat kerja yang tak menjadi tadi tu.. haaa, malu sangat! nak-2 pulak orang tu kecoh sekampung... Choii!! I HATE YOU

p/s: Saya hanya insan biasa yang menpunyai kelemahan dan kelebihan yang tersendir..
Maaf kalau entri ini tidak menghiburan anda

Tiada ulasan: