Alhamdulillah, saya berjaya

Assalamualaikum
Peace Yunk [",]

Pertama-tamanya Ana gembira sangat sebab keputusan UPU sudah keluar dan Ana dapat tawaran sambung belajar dekat Universiti Sultan Zainal Abidin (Unisza) dekat kuala Terengganu bidang Pengurusan Sumbar Manusia.



Mula-mula memang tak nak pergi pun. Sebab Ana ingat nak tunggu rayuan matrikulasi (berangan dapat), kalau tak dapat nak masuk Tingkatan 6. Selalunya kalau masuk U memang terikat dengan PTPTN. Hmm, muda-2 lagi dah berhutang. Contohnya, nak sambung ke Ijazah nanti entah berapa 'riban' pula nak bayar semula.. Cehh, ayat  dia.

Tapi lepas tengok tempoh pengajian 2 tahun, orang kata senang nak dapat kerja kos ni mulalah tertarik nak pergi.. Huh! tak ingat dah pasal PTPTN tadi..

Lepas fikir-2 balik, Ana decide nak masuk Tingkatan 6.. Lupakan niat nak masuk U :(
Ada jugalah rasa terkilan.. Geng-2 dulu semua keluar.. huhuhu
Masuk Tingkatan 6 kena geng lain tapi ada juga budak kelas Ana yang masuk.. Mujur ada geng..
Kadang-2 ada juga rasa' Buat apa keputusan 7a tapi Bi tak kredit '.. Bangga sangat tapi Chini juga duduk..
Tak apa lah, mungkin Allah sudah tentukan dekat mana yang terbaik untuk saya...

Tapi Ana peliklah kenapa orang pandang rendah sangat dekat Tingkatan 6.. Tak salah pun. At least, kalau keputusan tak cemerlang tak adalah ralat sangat sebab tak terikat dengan sebarang HUTANG.. tapi kalau U, keputusan tak cemerlang, tak dapat kerja tapi kena bayar hutang.. Hmm, itu pun cikgu Ana yang cakap.. Ulang semula saja :)

So, sekarang Ana belajar di Tingkatan 6 SMK Chini.. Masuk kelas 6B1. Ambil mata pelajaran Ekonomi, Pengajian Am, Geografi dan Bahasa Melayu.. Start belajar naik cuti 2 minggu nanti..
U ada mula-2 masuk dah cuti? Tak adakan.. hehehe
Sempatlah tunggu rayuan matrik.. Doa-2 kan ye..

2 ulasan:

eyza syaheeyza berkata...

blaja kat mane mane pon same . kite yang kene cari ilmu bukan ilmu cari kite . :) eyza follow ea .

chekgu Azam Aziz berkata...

ramai silap, sebenarnye stpm tu lebih tough dari matrik & asasi. Biasa lah, mental org kan.. gud luck dengan apa yg anda pilih, insyaallah itu yg terbaik !! =)